Спеціальні техніки і способи, призначені для мінімізації ризиків при обмін даними про кінцевих бенефіціарів

Кінцевий бенефіціарний власник – «фізособа, яка має можливість незалежно від формального володіння прямо або за допомогою інших осіб справляти вирішальний вплив на керівництво чи виробничу діяльність юрособи.

Кінцевим бенефіціарним власником не може виступати особа, у якого є формальне право на 25% і більше суми статутного капіталу або право голосу, але яке виступає агентом, номінальним власником або виконує виключно посередницькі функції щодо цього права ». * Закон України «Про запобігання та протидію легалізації доходів, отриманих злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдженню зброї масового знищення» від 13.08.2015 р

Бенефіціар, згідно з версією FATF (Financial Action Task Force on Money Laundering) – поняття бенефіціарного власника застосовується по відношенню до фізичної особи або особам, в кінцевому рахунку володіють або здійснюють контролюючі дії по відношенню до клієнтів і / або фізичній особі, від чийого імені здійснюється угода .

Це поняття також охоплює тих осіб, хто в кінцевому рахунку виробляє ефективний контроль над юридичною особою чи організацією. FATF guidance on Transparency and beneficial ownership.

Де можуть міститися дані про бенефіціара
Тут діє логіка виправданою необхідності. Проблема в тому, що інтереси власника можна відстоювати лише в тому випадку, коли відомості про власника відомі. Тому інформацію іноді доводиться розголошувати органам державного управління, Реєстраторами і Довіреною особам.

Закон про розкриття інформації про бенефіціара передбачає наступні моменти, в яких інформація може бути розголошена: країні інкорпорації, реєстраційному агентові, банку, в якому инкорпорацией був відкритий рахунок, також, Державі реєстрації дочірньої компанії, в судових розглядах по деяким категоріям справ державної закупівлі, тендерній закупівлі, в контрактах, укладених з державними організаціями, при покупці нерухомості в ряді країн.

Розглянемо підстави, службовці для подачі запитів на розкриття інформації на прикладі Росії та Белізу. Наприклад, підозра у фінансуванні терористичних дій.

Які маються на увазі правопорушення: все, що входять в ряд предикативних злочинів у відмиванні, легалізації грошових коштів на підставі Федерального закону від 07.08.2001 N 115-ФЗ (ред. Від 29.06.2015) “Про протидію легалізації доходів, отриманих злочинним шляхом, і фінансуванню тероризму “(зі змінами та доповненнями, які вступили в силу з 01.10.2015) Такий запит надходить від: Росфінмоніторингу до сервіс-провайдеру (реєстраційні агенти), в кредитні організації, страхові фірми, і т.д.) на підставі Закону про запобігання відмиванню грошей і т еррорізма з поправками від 2014 року (зокрема додаток 1).

Яку інформацію можуть розкрити в ході здійснення податкової перевірки
Відповідно ст. 4 Конвенції «Державам слід обмінюватися будь-якою інформацією, яка може бути важливою для управління або забезпечення дій в рамках податкового законодавства.» Обмін інформацією 2015: Конвенція ОЕСР про взаємну адміністративну допомогу з питань податкових зборів.

Конвенція ОЕСР про взаємну адміністративну допомогу з питань, що стосуються податкового законодавства. Чому обмін даними не стосуватиметься розкриття особистості бенефіціара? Давати відповідь про бенефіціара не обов’язково – Стаття 21 Конвенції робить акцент на тому, що права і гарантії, які надаються особам законодавством не порушуються.

Допускається не відповідати, в разі якщо запит спрямований не по суті. Немає обов’язки розкривати дані про особу бенефіціара – Конвенцією безпосередньо не передбачає обов’язок сторони, якій направлено запит, оприлюднити інформацію про бенефіціара компанії.

Коментарі до цієї Конвенції містять загальне тлумачення, чи не наказує, але і не обмежує право надавати таку інформацію і не зобов’язує банківські структури розголошувати інформацію про бенефіціара.

Єдиний глобальний стандарт автоматичного обміну відомостями про стан фінансових рахунків (OECD Common reporting standard). Починаючи з 2017 року 52 держави, ґрунтуючись на угоді між уповноваженими органами, оголосили про те, що будуть здійснювати обмін даними по банківських рахунках резидентів зарубіжних країн.

З метою побудови ефективних схем обміну відомостями в автоматичному режимі в рамках Конвенції були засновані Common reporting standard, які отримали юридичну силу завдяки Багатосторонньої договором між компетентними органами про автоматичне обміні відомостями фінансового характеру.

Що нового? – фінансовим структурам (банкам та іншим організаціям, які отримують або відправляють фінансові кошти) слід розкривати дані про власників рахунків і надавати ці відомості в уповноважені органи країн.

OECD Common reporting standard: на що розраховувати Україні

Україна не здійснила підписання Багатостороннього Угоди про обмін фінансовими відомостями в рамках CRS, і на даний момент інформація про такий намір в державних ініціативах не заявлена.

За підписанням Угоди повинна слідувати імплементація міжнародних стандартів в чинне місцеве законодавство. Інформація, пов’язана з розробкою законодавчих інструментів в даному напрямку, відсутня.

Вам будет интересно почитать:

Очень плохоПлохоСреднеХорошоОтлично (Пока оценок нет)
Loading...