Структура власності благодійного фонду, громадської організації та ТОВ

Структура власності благодійного фонду грає ключову роль у забезпеченні його ефективності та транспарентності. У контексті створення та функціонування благодійного фонду важливо розглядати особливості його власності порівняно з іншими організаційними формами, такими як громадська організація та товариство з обмеженою відповідальністю.

Структура власності благодійного фонду може включати благодійні внески від приватних осіб, підприємств та державних органів. Ці внески можуть бути відомі публіці, що забезпечує ступінь прозорості та довіри до фонду. Донори часто мають можливість обирати, яким чином їхні кошти будуть використані для досягнення благодійних цілей.

Структура власності благодійного фонду може включати наглядову раду чи правління, яке відповідає за прийняття стратегічних рішень та контроль над фінансами. Крім того, існує можливість формування виконавчого органу, який керує повсякденною діяльністю фонду.

Порівнюючи структуру власності благодійного фонду і громадської організації, можна відзначити, що остання частіше володіє більш демократичною структурою власності, де рішення приймаються колегіально. У благодійних фондах може існувати більш централізована система управління, залежно від конкретної моделі фонду та його завдань.

Якщо порівнювати структуру власності благодійного фонду і Товариства з обмеженою відповідальністю (ТОВ), то слід зазначити, що ТОВ є комерційною організацією, яка працює за принципом отримання прибутку. У той час як благодійні фонди і громадські організації переслідують благородні цілі, ТОВ мають за мету отримання прибутку для своїх власників.

Структура власності благодійного фонду є ключовим елементом для забезпечення його ефективності та відповідності благородним цілям. Порівнюючи її з іншими формами організаційної власності, можна виділити особливості, які визначають специфіку кожного типу та його відмінності у досягненні своїх завдань.

Все про структуру власності та про подання інформації кінцевих бенефіціарів

Структура власності – документ, що характеризується наявністю мети оповіщення держреєстратора про кінцевого власника бенефіціарного підприємства. Його подання є обов’язковим і служить способом оновлення даних Єдиного державного реєстру.

Складання документа відбувається у довільному схематичному вигляді. З прикладами, що відповідають законодавчим вимогам, можна ознайомитись у спеціальному розділі на сайті Міністерства фінансів України, який має назву «Фінансовий моніторинг».

Подібна схема розкриває взаємовідносини співробітників підприємства, які мають певний вплив на процеси прийняття рішень щодо функціонування компанії. При цьому вказані в ній особи можуть прямо чи опосередковано володіти зазначеною юридичною особою – компанією.

У частині отримання відповідей на питання, що виникають у процесі уточнення кінцевого бенефіціара компанії, а також під час складання документа, що визначається структурою власності компанії, необхідно зв’язуватися з представниками Міністерства фінансів України.

Положення про форму та зміст структури власності

Розробкою Наказу Міністерства фінансів №136 займалися спеціалісти у галузі юриспруденції, які спиралися на чинні законодавчі акти. Поданий документ був уперше 19 березня поточного року і має назву «Про затвердження Положення про форму та зміст структури власності».

У процесі його створення враховувалися норми низки документів, включаючи Закон України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань». Він почав діяти 11 липня 2021 року.

Право власності та її структура в окремо взятому підприємстві представляється схематичним чином. Подібний документ містить:

  1. Відомості про фізичних осіб, які мають відношення до заявленої компанії та мають повноваження надавати вплив на прийняття рішень керівними особами у питаннях роботи компанії. У разі розміри їх частки у статутному капіталі, і навіть можливості у частині права голоси ролі не грають.
  2. Дані про корпоративні права, виражених у відсотковому співвідношенні, які є у всіх осіб, що беруть участь у робочому процесі компанії.
  3. Інформація про особу всіх, хто бере участь у виробничій справі, включаючи повні імена, дати народження, деталі щодо громадянства.
  4. Повні дані про осіб, які мають частку у статутному капіталі або правом голосу в процесі прийняття рішень, що впливають на діяльність підприємства.
  5. Загальний опис того, як відбувається робота кінцевого бенефіціарного власника щодо здійснення вирішальних дій, що впливають на подальше функціонування компанії.

Структура власності, незважаючи на свободу в плані оформлення, а також дані про кінцевого бенефіціара, має певні обмеження щодо подачі. Її надання має здійснюватись у період з 11 липня 2021 року по 11 липня 2022 року, тобто протягом 3 місяців з моменту старту функціонування Наказу.

Якщо підприємство прострочило подачу, то на нього чекає штраф, розмір якого може досягати 3000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян України або 51 тисячу гривень. Мінімальний розмір санкцій складає 17 тисяч гривень.

При поданні повноцінної інформації у зазначений термін сплата адміністративного збору виключається. Але якщо надані відомості не є повними або були вказані після звітного періоду, то порушнику доведеться перерахувати до бюджету 0,3 прожиткового мінімуму для працездатних осіб, а точніше, 681 гривню.

Вартість подання структури власності

Консультація із юристом;

Підготовка документів;

Подання документів державного реєстратора.

Під ключ вартість послуги від 1400 грн.

Переваги компанії "Факторія-Груп"

Багаторічний успішний досвід

Понад 10 років успішного досвіду в юриспруденції та бухгалтерії

Гарантія якості

Якщо Ви звернулися до нас, то будьте впевнені, що ми доведемо справу до кінця.

Індивідуальний підхід

Завжди шукаємо нестандартні шляхи вирішення проблеми клієнта.

Конфіденційність

Працюємо в рамках законодавства

Якість обслуговування

У команді лише досвідчені юристи, адвокати та бухгалтери

Працюємо на результат

Багаторічний досвід та знання наших співробітників забезпечують швидкість та правильність виконання роботи

Необхідні документи реєстратору під час подання структури власності

Структура власності юридичних не єдиний документ, який необхідно надати держреєстру. Разом з ним подається набір необхідних паперів. Подібний пакет містить:

  • заява, що включає дані про кінцевий бенефіціар – форма №6;
  • заява, яка каже про державну реєстрацію юридичної особи – може використовуватися форма 2 або 4;
  • довідка, отримана з реєстру, яка є підтвердженням того, що юр. особа-нерезидент, яка була зареєстрована у зазначеній державі, де знаходиться – потрібна від компаній при засновнику-нерезиденті і може бути отримана з банківського, судового або торговельного реєстру;
  • копія документа, що засвідчує особу кінцевого бенефіціарного власника – має бути засвідчена у нотаріуса;
  • структура власності, що утворювалася, виходячи з вимог Міністерства фінансів України.

При цьому є низка моментів, які слід враховувати. Так, якщо у бенефіціара є ID-картка, то копію її представляти не потрібно. Якщо все ж таки подається копія паспорта або іншого документа, що засвідчує особу, то законодавчо не встановлено строки її дії. Це стосується документа, що підтверджує реєстрацію юридичної особи-нерезидента в країні його перебування.

Відео на тему розкриття структури власності та інформація про кінцевих бенефіціарів

Подачу пакета можна здійснювати двома способами:

  • електронному;
  • паперовий.

Для першого діють спеціальні послуги. Використання другого способу може супроводжуватися поштовою службою (необхідне нотаріальне завірення підпису заявника) або установою, що належить до суб’єктів держреєстрації. Також можна звернутися до ЦНПА.Правила раскрытия формы структуры собственности

Починаючи з 2022, українська влада має намір запустити механізм щорічного обов’язкового подання відомостей про кінцеві бенефіціари та структури власності. Здійснюватися вона має, незалежно від того, чи відбувалися зміни у компанії.

У нинішній звітний період поданням документів займаються підприємства, реєстрація яких була зроблена до 11 липня цього року. Ті компанії, які будуть зареєстровані пізніше, потраплять на обов’язкове надання необхідного пакету в наступних роках, починаючи з 2022 року.

Якщо у Вас виникли труднощі з подачею структури власності, ми завжди готові допомогти Вам у будь-який момент! Скористайтеся формою нижче або дзвоніть за телефоном 0932002011

Популярні питання щодо розкриття структури власності

Кому не потрібно подавати структуру власності?

Підприємства (крім державних та комунальних) зобов’язані встановлювати свого кінцевого бенефіціара, регулярно оновлювати та зберігати інформацію про нього та подавати її держреєстратору у випадках та в обсязі, передбачених законом (ст. 641 Господарського кодексу).

Якщо я не встиг подати заяву протягом 3 місяців, що буде?

Підприємства (крім державних та комунальних) зобов’язані встановлювати свого кінцевого бенефіціара, регулярно оновлювати та зберігати інформацію про нього та подавати її держреєстратору у випадках та в обсязі, передбачених законом (ст. 641 Господарського кодексу).

Якою є мета впровадження структури власності?

Структура власності – офіційний документ, який визначає кінцевого бенефіціарного власника юридичної особи. Цей документ обов’язково має надаватися держреєстратору.

Кілька років тому компанія нам допомагала з реєстрацією ТОВ, а тепер звертаємося повторно для подачі структури власності. Багато було не зрозуміло, які документи потрібні, що куди вислати, проте нам навіть у все це не варто було слухати, бо фахівці всі за нас виконали.
Жанна
Дизайнер
Звернувся до цієї юридичної компанії за рекомендацією ділових партнерів, зараз усі бенефіціари в ажіотажі зі строками здачі структури власності. Юрист усе сумлінно швидко оформив. Подали документи державного реєстратора, відразу отримав підтвердження. Дякую.
Богдан Іванов
Директор, Смарт Групп Инновации
Догори